YoniFlenner -> צילום בטבע: לטייל עם מצלמה -> צילום במוזיאונים


צילום במוזיאונים

צילום במוזיאונים זהו אתגר מיוחד, תנאי התאורה הם בדרך כלל לא טובים ולרוב ישנו איסור על צילום במקומות אלו.

מדיניות המוזיאון:
העולם המופלא של המוזיאונים יכול להתחלק לכמה קטגוריות:
מעטי מעטים המאפשרים למבקרים לצלם בין כתלי המתחם עם שימוש בחצובה או מבזק.
חלק מן המוזיאונים דורשים אישור מיוחד לצילום בתוך המוזיאון.
חלק מן המוזיאונים דורשים אישור מיוחד להכנסת חצובה אל תוך המוזיאון.
רוב המוזיאונים אינם מאפשרים כלל למבקרים להשתמש במבזק.
נתקלתי במוזיאון אחד בו מצויין לצד כל פריט האם מותר לצלם אותו או לא.
ישנם מוזיאונים אשר לא מאפשרים למבקרים להכניס מצלמה בכלל.
נתקלתי בכמה מוזיאונים (בדרום מזרח אסיה) אשר מאפשרים להכניס מצלמה תמורת סכום כסף נאה (שלעיתים שווה פי 3 מערך כרטיס הכניסה)

הסיבות לסוגי המדיניות הללו הן בגלל אותו הבזק האור היוצא מהמבזק, הוא עלול לפגוע בחפצים המוצגים, ועל פי היגיון המוזיאונים (השגוי), רק מקצוענים משתמשים בחצובה. הם יוצאים מתוך נקודת הנחה כי צלמים מקצוענים אשר מצלמים פרטי אומנות בדרך כלל מפרסמים או מוכרים את התמונות - מה שיכול לנגוס ברווחים של המוזיאונים כשהם אלו שמוכרים תמונות להוצאות ספרים, גלויות או הפקות טלביזיוניות.

זה אומר שעליכם לשאול לגביי מדיניות המוזיאון לגביי המצלמה שלכם לפני שאתם נכנסים, במרבית המקרים תיאלצו להפקיד את כל ציוד הצילום שלכם בידי עובד המקום אשר ידאג לאפסן את הציוד במחסן או חדר שמירת חפצים, סביר כי תכנסו אל המוזיאון בהרגשה חמוצה תוך חשש שמא משהו יקרה לציוד שלכם, בין אם הוא ייפול וישבר או אפילו ייגנב, אני למשל לא העזתי להפקיד את הציוד שלי בידי העובדים במוזיאונים בהודו, החשש שלי גבר על הכל והייתי מוכן לשלם עוד כמה עשרות רופי רק בשביל לקבל כרטיס כניסה הכולל מצלמה, גם אם בסופו של דבר לא השתמשתי כלל במצלמה, זה היה שווה את ההרגשה הנינוחה כי הציוד היקר והחשוב שלי על גבי.

אם אתם מעוניינים להכניס חצובה, בד"כ תאלצו להשיג אישור מיוחד אשר יוכל להיות לכם מונפק במקום או לא ויכול לעלות לכם תוספת כסף. עם הזמן אספתי אישורים מוזרים ומעניינים של נשיאת ציוד צילום במוזיאונים.



תאורה במוזיאונים:
במקרים בהם אתם מורשים להיכנס עם מצלמה, אבל אינכם מורשים להכניס חצובה או להשתמש במבזק המצלמה, תהיו חייבים להסתדר עם התאורה הקיימת בתוך הבניין, זה אומר שתצטרכו להשתמש בעדשה בעלת מפתח צמצם גדול, אם היא בעלת מייצב תמונה פנימי (IS - בדגמי קנון, VR - בדגמי ניקון, OS - בדגמי סיגמא, VC - בדגמיי טאמרון) - מה טוב, כמו כן להגדיל את ה-ISO (רגישות לאור).

לעיתים תוכלו להיעזר במסך הזכוכית מפריד ביניכם לבין המוצג, פשוט השעינו קלות את העדשה שלכם כנגד מסך הזכוכית, בכך תוכלו לייצב יותר את המצלמה (כמעט טוב כמו חצובה), במקרה כזה תזדקקו לעדשה בעלת אורך מוקד רחב מכיוון שהמרחק הקצר בין האובייקט לעדשה, רק תיזהרו לא להפעיל את האזעקה.

שימוש בעדשה בעלת מפתח צמצם גדול תצמצם לכם את עומק השדה, דבר שיכול להיות יתרון או חסרון, תלוי באובייקט המצולם, במקרה כזה תמקדו את העדשה לאיזורים החשובים ביותר במוצג


קהל:
לא משנה באיזה ציוד תורשו להשתמש, הכי טוב להימנע מקהל גדול, אין סיכוי שתוכלו לקמפז את התמונה כפי שאתם רוצים כאשר קבוצת מטיילים גדולה באה לראות את המוצג. הכי טוב לבדוק מראש את זמני הפתיחה של המוזיאון להיכנס ממש עם פתיחתו של המוזיאון או זמן קצר לפני שהוא נסגר, ברוב המקרים המוזיאונים פחות עמוסים במהלך ימות השבוע.