YoniFlenner -> צילום בטבע: לטייל עם מצלמה -> הזמן הנכון ביום


הזמן הנכון ביום

אם אתם בוחרים לוקיישן לצילום הקרוב יחסית לביתכם או למלון בו הנכם נמצאים, אתם יכולים לבחור את הזמן בו התאורה היא במצב האידיאלי לאותו אובייקט המצולם, באם אתם מוצאים כי השמש במיקום גרוע לצילום, פשוט תגיעו מאוחר יותר למשל.
צלמים המטיילים בקושי יכולים לבחור את האופציה הזו של לחזור מאוחר, לוחות זמנים של הטיול והתחייבויות אחרות לעיתים דורשות שנצלם את התמונות בתנאי התאורה הקיימים באותו הרגע, בין אם זה צהרי היום כשהשמש מכה מלמעלה בעוצמתה החזקה ביותר או יום סגרירי \ ערפילי וגשום.

כשנשארים באותו מקום במשך כמה ימים נוכל להגיע אל המקום בכמה הזדמנויות שונות, כשבביקור הראשון כבר נביט סביבנו ונרשום לנו הערות בראש לגביי זוויות צילום וקומפוזיציות, כמובן שבעידן הדיגיטלי, כדאי אפילו לצלם את התמונות גם בתנאים גרועים, גם כשאנו יודעים כי נחזור לפה, סתם בשביל ההכנה וגם לכו תדעו, אולי מחר תנאי מזה"א יהיו אפילו גרועים יותר מהיום ?

באופן כללי, האור הקסום המופיע מוקדם הבוקר ובשעות אחה"צ המאוחרות, יגיד לנו כי בד"כ זה הזמן הטוב ביותר לצילומי נוף ובד"כ מומלץ לצלם כשהגב מופנה אל השמש (להוציא תמונות שקיעה\זריחה כמובן). צילומים בזמנים אלו יביאו גם תוצאות יוצאות מן הכלל של השתקפויות במים, המים יותר משקפים בזמן שהשמש נמוכה.



שימו לה כי בזמן הצילומים, כאשר הגב שלכם מופנה אל השמש, הצל שלכם אינו מופיע בתמונה, ואם כן, שנו זווית, התכופפו הסתתרו מאחורי עץ או כל דבר אחר, רק בכדיי שהצל שלכם לא יופיע התמונה. אבל צל של אחרים המופיע ארוך מאוד יכול רק לתרום לקומפוזיציה.

מצד שני, כשמטיילים בעיר גדולה, צילום בצהרי היום יביא לנו את התוצאות הטובות ביותר עם הניגודיות הגבוהה ביותר.
אם זהו יום סגרירי או ערפילי, פילטר יכול לעזור או עיבוד בתוכנה לעריכת תמונות, אך גם בלי זה חוסר הניגודיות יכול לתרום לאווירת התמונה (אגמים קטנים, יערות, בולי עץ רקובים, בתים עתיקים נטושים...)

בסה"כ מומלץ כמובן לנצל את הזמן הטוב ביותר לצילומים השונים כמו למשל לקום מוקדם לזריחה, ואני מודע לכל הקשיים של - "למה צריך לקום כ"כ מוקדם כשאני בחופש ?" , בשבילי תמונה יפה של זריחה פשוט שווה את הפלוס שעתיים שינה.